Register
SAJTÓANYAG Az „Alföld Szíve” Térségi Turisztikai Egyesület Közgyűléséről
Túron túl

„Alföld Szíve” Térségi Turisztikai Egyesület

5000 Szolnok, Kossuth Lajos út 2.

E-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Telefon: 56/505-994

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

SAJTÓANYAG

Az „Alföld Szíve” Térségi Turisztikai Egyesület Közgyűléséről

 

 

December 12-én tartotta soros ülését az „Alföld Szíve” Térségi Turisztikai Egyesület Szolnokon, a Megyeházán.

Az ülésen a megyei, regionális, hazai és európai uniós szintű turizmusfejlesztéssel kapcsolatban kaptak áttekintést a résztvevők. Olyan információk hangzottak el, amelyek a megye turizmusfejlesztésében érintett döntéshozók, szakemberek, vállalkozások munkáját segíti a jövőben.

 

Elsőként Marsi Gabriella, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának menedzsere beszélt a szervezet ez évi munkájáról és a 2014. év turisztikai marketing akcióiról. A régió turisztikai húzótermékei a következők:

  • egészségturizmus
  • kulturális és eseményturizmus
  • öko- és aktívturizmus, valamint a
  • gasztronómia.

2013-ban a regionális marketing igazgatóság több mint 55 marketing akciót, kampányt bonyolított le, számos kül- és belföldi vásáron, kiállításon képviselte a régió turisztikai kínálatát. Frissítésre került a fotótár, valamint a TouristPolice programban is részt vettek idén. A statisztikai kimutatások alapján a régióról elmondható, hogy a vendégek és vendégéjszakák száma stagnál az Észak-Alföldön. Jelentős átrendeződésnek mondható a küldő országok tekintetében, hogy a régió három megyéjébe lengyel vendégek érkeztek legnagyobb számban, a német turisták esetében némi csökkenés mutatkozik, a harmadik legtöbb vendég Romániából érkezik.

Az országos marketing akciókhoz kapcsolódóan a tavasz az „ébredés”, a nyár a „zsongás, az ősz a „derű”, a tél pedig a „harmónia” jegyében telik majd jövőre. Örömteli hír, hogy 2014-ben a regionális marketing igazgatóságok közül az észak-alföldi rendelkezik a harmadik legnagyobb büdzsével.

 

Az Egyesület titkára, Galó Anita megyei, hazai és európai uniós kitekintésben vázolta a turizmusfejlesztés jövőbeni lehetőségeit, az Egyesületre váró feladatokat. A következő uniós ciklusban a következő programok keretében áll rendelkezésre pénzügyi forrás turizmusfejlesztésre:

 

  • Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP)
  • Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
  • Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)
  • Vidékfejlesztési Program.

 

Az operatív programok társadalmi egyeztetése jelenleg is zajlik, a javaslatokat 2013. december 15-ig lehet megküldeni, a dokumentumok a www.nfu.hu oldalon elérhetők.

 

Ezzel párhuzamosan folyt a Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció (továbbiakban NTK) , mint a terület fejlődési irányát megalapozó stratégiai dokumentum, társadalmi egyeztetése, azonban ez rövidebb ideig tartott, az egyeztetés lezárult.   A dokumentum 10 évre, azaz 2024-ig fogalmaz meg feladatokat.

 

Mind az operatív programokból, mind pedig az NTK-ból látszik, hogy az elkövetkezendő hét évben rendszerszintű megoldásra váró feladatként szerepel „ a térségi és helyi összefogáson nyugvó, a belföldi magyar turizmust koordináló és szervező turisztikai szervezetek (TDM) stratégiai megerősítése, kiszámítható jogszabályi környezetének megteremtése, és fenntartható működésének biztosítása.”

Ez komoly lendületet adhat a helyi TDM szervezetek megalakításának a jövőre nézve Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Erre rendkívül nagy szükség is van, hiszen egy alulról építkező turisztikai szervezeti rendszer csak akkor működhet sikeresen, ha az alapok nem hiányoznak.

A megye turisztikai adatai nem festenek idén kedvező képet, hiszen visszaesés tapasztalható mind a vendégek (5,5%-os csökkenés) mind a vendégéjszakák (7,5%-os csökkenés)  számában Jász-Nagykun-Szolnok megyében az idei 1-9. havi KSH adatok alapján az előző év ugyanezen időszakához képest.

A közeljövő kiemelt turisztikai feladatai tehát adottak az egyesület számára:

ü      Jász-Nagykun-Szolnok megye, az „Alföld Szíve” újrapozícionálása a turizmus piacán

ü      kedvezőtlen folyamat megfordítása – marketing tevékenység erősítése

ü      együttműködések ösztönzése → helyi TDM-ek kialakítása

ü      Szemléletváltás elősegítése.

Fontos, hogy együttműködés és szemléletváltás nélkül nem érhető el semmilyen komolyabb eredmény – hangsúlyozta az egyesület titkára.

 

Fejér Andor, az egyesület elnöke a 2013. évi feladatokról számolt be. Elmondta, hogy a szakmai feladatellátás során kiemelt szerepet kapott a pénzügyi stabilitás fenntartásának biztosítása annak tükrében, hogy csak az idei év végére – a 2014-2020-as európai uniós források tervezésének előrehaladásával, valamint a Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepció tervezetének nyilvánosságra hozatalával – vált nyilvánvalóvá a hazai TDM rendszer megerősítésének és továbbfejlesztésének szándéka, pénzügyi források hozzárendelésével.

Ennek ismerete nélkül egy még mindig visszafogott, ám az előző másfél évnél már jóval  intenzívebb szakmai munka valósult meg 2013-ban.

 

A tagok döntöttek arról, hogy az egyesület tagja lesz jövő évtől a karcagi Kováts Mihály Baráti Társaság Egyesület. Ezzel már 20-ra növekedett a 2011. nyarán alapított térségi turisztikai szervezet tagjainak száma.

 

 

Üdvözlettel:

 

Szolnok, 2013. december 13.

 

 

Galó Anita

titkár

 
Copyright © 2024. Mezőtúr és Vidéke. Kelemen Márton - mkskft.hu