Register

Mezőtúr-Szarvas komp menetrend

EFOP_HENRY DUNANT

Kirándultunk a Nyírség fővárosában és Tokaj-Hegyalján

Aki még nem járt a Nyírség fővárosában, csak ajánlani tudjuk, mert a város szépsége, hangulata magával ragadja az ide látogatót – ahogy Váczi Mihály, a város szülötte is jellemezte.

Az elmúlt héten nyugdíjas klubunkkal belvárosi sétát tettünk Nyíregyházán. Szívesen fogadtak bennünket a Megyeháza eklektikus és historizmus jegyeit tükröző impozáns épületében. Ezt követően a hírhedt tiszaeszlári pernek helyet adott városháza árkádjainál folytattuk utunkat.

Az időjárás kegyes volt hozzánk, így a Kossuth téren sétálva az Örökváltság-emlékoszlop, az I. Világháborús emlékmű lenyűgöző kompozíciójával és történetével ismerkedtünk. Csoportunk megörökítette látogatását a monumentális Kossuth-szobornál.

A tér ékessége felé haladtunk, a szegedi Dómként is emlegetett Magyarok Nagyasszonya templom kettős tornyának irányába. Mindannyian csodáltuk a katolikus templom gazdag belső díszítését. Lebilincselő érzés volt a hatalmas székesegyházban kis pihenőt tartani, s hallgatni építésének történetét.

A déli harangjátékot is napsugarak fényében hallgattuk Nyíregyháza zenei életének fontos helyszíne felé tartva - az Evangélikus barokk templomhoz. Itt megtudhattuk a templom titokzatos aranygömbjének felfedezését, a templom építésének, a szorgalmas, kitartó Békés megyei telepesek történetét.

Délután igyekeztünk a város keleti részének gyöngyszeme – Sóstófürdő felé.

A legek Állatparkja nemcsak gyermekeknek, hanem minden korosztálynak kellemes kikapcsolódás. A harminc hektáros tölgyerdőben a parkot gyalogosan nehéz lett volna bejárni, de kisvonattal megszemlélhettük a különleges állatokat. Vadregényes tájakon kalandoztunk az ócenáriumban, a dzsungel vízesésnél, a cápás alagútnál. És természetesen kihagyhatatlan szenzációs mutatványok sora, a fóka-show, ami látogatásunkra feltette a koronát.

Már-már kissé fáradtan, a Nyíregyházi Egyetem Bessenyei Hoteljében elfoglaltuk szállásunkat. Vacsora után még bírtunk egy kis esti sétát. A díszkivilágításban pompázó Bessenyei tér Móricz Zsigmond színházát, Krúdy szobrával szemléltük, és a színekben csillogó vízesésnél fagyiztunk.

Másnap Sárospatak felé folytattuk utunkat, a híres pataki Református Kollégiumba. Az 1531-ben alapított iskola legszebb helyére kaptunk betekintési lehetőséget, mégpedig a Pollach M. által tervezett nagykönyvtárba. A könyvritkaságok közt, elmerengve csodáltuk a könyvtár mennyezetén a festett kupolát, az allegorikus alakokat.

A sárospataki várban a Rákóczi fejedelem emlékév fényében több kiállítás is megtekinthető volt. Mi a Rákócziak dicső kora c. rendkívül szép kiállítás keretében kaptunk tartalmas, élménydús ismereteket. Barangoltunk a vár kertjében, s ki-ki pótolta az elvesztett kalóriát. Árpádházi Szent Erzsébet vártemploma előtt a virágok övezte padok pihenőt is kínáltak.

Az egyik legbájosabb természeti adottságú kisvárosba, Tokajba érkeztünk a délután során. Az egykori Zsinagóga és a Paulay Ede színház épületének megtekintése után, a Tisza-Bodrog folyók összefolyásának megcsodálásával vettünk búcsút Tokaj-hegyalja szőlő ültetvényeitől.

Nyugdíjas csapatunk 35 fős létszámmal, fáradtan, de élményekkel gazdagodva tért vissza a kétnapos utazásról.

Köszönetünket fejezzük ki a Turizmusfejlesztési Kft-nek, hogy pályázati forrásból támogatni tudta kirándulásunkat, Mezőtúr Város Önkormányzatának és Herczeg Zsolt polgármester Úrnak, hogy ebben az évben is segítette klubunk kiemelkedő programjának megvalósítását.

Henry Dunant Nyugdíjas klub

Gellért Edit klubvezető

Copyright Kelemen Márton © 2010-2021.